Kontaktní centrum
Poslání
Posláním Kontaktního centra Auritus je poskytování odborných sociálních a adiktologických služeb uživatelům návykových látek, minimalizace jejich sociálních a zdravotních rizik a motivace ke změně dosavadního způsobu života směrem k abstinenci.
Cílová skupina
- Uživatelé nelegálních a legálních návykových látek - osoby experimentující s návykovými látkami, problémoví uživatelé, závislí na návykových látkách, závislí, kteří nejsou motivovaní k abstinenci, osoby ohrožené patologickým hráčstvím
- Rodinní příslušníci a blízké osoby uživatelů návykových látek
Dolní věková hranice cílové skupiny Kontaktního centra je 15 let.
Cíle
- Navázání kontaktu s uživateli návykových látek
- Prohloubení kontaktu a důvěry mezi pracovníkem zařízení a klientem
- Stabilizace sociálního, psychického a fyzického stavu klienta
- Snižování sociálních a zdravotních rizik uživatelů návykových látek
- Motivace ke změně rizikového chování, případně k abstinenci
- Pomoc rodinám či jiným blízkým osobám uživatelů
- Ochrana většinové populace před negativními dopady užívání návykových látek
Zásady poskytování služeb
Odbornost - poskytujeme registrované sociální služby a certifikované adiktologické služby
Individuální přístup ke klientům a respektování jejich potřeb - poskytujeme uživatelům služby, které aktuálně reagují na jejich potřeby a snažíme se zohlednit jejich možnosti, schopnosti a odpovědnost za vlastní rozhodnutí
Veřejný přístup - veškeré služby Kontaktního centra Auritus jsou poskytovány všem klientům bez ohledu na pohlaví, rasu, politické přesvědčení, náboženské vyznání, společenské postavení, psychický a fyzický stav a socioekonomické možnosti
Nízkoprahovost - snadná dostupnost pro všechny klienty cílové skupiny
Bezplatnost - všechny služby Kontaktního centra jsou poskytovány zdarma
Anonymita - služby poskytujeme anonymně jak klientům, tak i rodinným příslušníkům a dalším blízkým osobám
Ochrana práv klientů - v rámci poskytování sociálních služeb vytváříme takové podmínky, které klientům umožní naplňovat svá lidská a občanská práva
Poskytované služby Kontaktního centra
- Pobyt v KM
- Potravinový servis
- Hygienický servis (WC, možnost umytí, sprcha, praní prádla, ošacení)
- Výměnný program, distribuce HR materiálu
- Informace o rizicích užívání návykových látek
- Poradenství a krizová intervence, zprostředkování léčby
- Sociální práce
- Základní zdravotní ošetření
- Testování na infekční choroby
- Pracovní program
- Program EXTP